דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכל על אלכוהול והסכנות הכרוכות בו 

מאת    [ 12/02/2014 ]

מילים במאמר: 352   [ נצפה 2345 פעמים ]

אלכוהול הוא חומר ממכר אשר השפעותיו הרסניות הן מבחינה פסיכולוגית והן מבחינה גופנית. מבחינה פסיכולוגית, מעבר לתלות בשתייה והסבילות אליה והכמות המתגברת שלצריכתה לעתים יותר ויותר תכופות, כאשר היא הופכת למעין מקלט לכל בעיה, היא מסוכנת בגלל היותה מגבירה סיכון לאלימות.כמו-כן, היא עלולה לגרום להזיות ולשמיעת קולות. לצערנו, אנו נתקלים לא פעם במקרים של דקירות במועדונים שנגרמו כתוצאה מהשפעת האלכוהול וכן למקרים בהם נהיגה בשכרות גרמה לתאונות דרכים, שהסתיימו במוות. ההשפעות הגופניות של שתייה הן קשות. היא עלולה לגרום לנזקים בלתי הפיכים כמו של מחלות כבד קשות, בעיות עור, שיניים רקובות, היא גורמת לאלכוהוליסטים לאשפוזים רבים ואף למוות.

בארץ ישנם מרכזי גמילה רבים שמיועדים לגמילה מאלכוהול. המרכזים עובדים עם המכורים בשיטת טיפול פסיכולוגי ונפשי וכן בדרך של טיפול תרופתי ומניעתי של השתייה. בשלב הראשון במרכזי הגמילה ייערכו בדיקות רפואיות של רמת האלכוהול בדם, מצב הכבד עד כמה הוא פגוע וכן של יתר המערכות שלהם בגוף. בשלב השני תופסק הצריכה ויינתן טיפול תרופתי להרגעת הכאב ברגע וכן פסיכולוגי ונפשי. הגמילה נחשבת לקשה. כחודש ויותר המכור ינסה להתגבר על התופעות הפיזיות הנלוות להפסקת השתייה. בשלבים הבאים הוא ינסה להתמודד עם כל אותם גורמים שהביאו אותו לפנות אליה וזאת לטווח הרחוק לתמיד. בדרך כלל התסמינים שיחווה אדם מכור לאחר כמה שעות ללא אלכוהול יהיו רעידות, הזעת יתר, דופק לב חזק וחוסר תיאבון. כמו-כן, לעתים לאחר פרק זמן ארוך יותר, לאחר מספר ימים של תהליך הגמילה ייתכנו גם דמיונות שווא, הזיות ושמיעת קולות. וכן התכווצויות שרירים, רעב , התעלפות, לחץ דם מוגבר, הזעת יתר ורעד.

הטיפול הפסיכולוגי יינתן ע"י רופאים ופסיכיאטרים ויכלול עיבוד טראומות, התמודדות עם קשיים ופיתוח למידת כישורים ומיומנויות לפתרון בעיות יום יומיות לחיים נורמטיביים יותר ופיכחיים יותר. כאן בעצם הדגש יהיה יותר נפשי של יציבות נפשית ורגשית, התמודדדות עם הפרעות אכילה, פתרון בעיות בחיי היום יום בצורה נורמטיבית כמה שיותר, דגש על העצמה עצמית, אכילה בריאה וכושר גופני תוך ליווי של קבוצות תמיכה. הטיפול הוא טיפול פסיכודינמי, התנהגותי קוגניטיבי וישנם מטפלים אשר ישלבו גם טיפול אלטרנטיבי, כמו היפנוזה.

לסיכום, הטיפול בהתמכרות אלכוהולית, אשר השלכותיה מזיקות והרסניות כל-כך, מתבטא בטיפול פסיכודינמי, התנהגותי וקוגניטיבי, טיפול תרופתי לשיכוח קושי הגמילה והמניעה עצמה שלהשתיה. כמו-כן, יש שישלבו בו גם שיטות אלטרנטיביות.

מיכה בריימן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב